Hvordan bruker jeg RN Digital signering?
Bedriften bestiller produktet og dermed har alle i bedriften tilgang til portalen!
Logg inn på regnskapnorge.no, gå til "Min profil" og inn på portalen for Digital Signering. Som en ekstra sikkerhet må du logge inn i portalen som lar deg sende dokumenter til signering. Kunden signerer med sin egne BankID. I portalen har du oversikt over alle dokumenter som er sendt og signert, og du laster signerte dokumenter ned for digital arkivering i bedriftens systemer.
Priser og betingelser
Månedsprisen for RN Digital Signering ble fra 1. oktober 2023 redusert fra kr 199 pr. måned til GRATIS! Bedriftsabonnement inkluderer et ubegrenset antall brukere i bedriften, og du betaler kun kr 9 pr. signatur. Faktureringen vil skje kvartalsvis.
Kom igang med RN Digital Signering på 1-2-3
1. Bestill produktet til din bedrift* - alle i bedriften får tilgang
2. Produktet blir aktivert
3. Logg inn på portal og begynn å sende dokumenter til signering
*Produktet er tilpasset regnskapsbedrifter. Bestilling må gjøres av de som har tilgang til "Bedrift profil" og kan bestille på vegne av bedriften.
Har du spørsmål om produktet?
Har du spørsmål om produktet se "Ofte stilte spørsmål" nederst på siden eller send dine spørsmål til medlemssenter@regnskapnorge.no
Bestill RN Digital SigneringOfte stilte spørsmål
-
RN Digital Signering bestilles for hele bedriften. Bedriften må ha serviceavtale med Regnskap Norge og bestiller må ha tilgang til "Bedrift profil" og kunne bestille på vegne av bedriften.
-
Grunnen til at du må logge inn to ganger er fordi den første gjelder for tilgang til 'Min Profil' og den andre gjelder for å logge på produktet til den bedriften du valgte produktet for.
-
I portalen kan du se hvilke dokumenter som er signert. Her finner du signeringsdokumentet med den eller de som har signert. Det er enkelt å sjekke at et BankID-signert dokument er gyldig, og se hvem som har signert dokumentet i Adobe Acrobat.
-
Det er banken din som skal gi deg informasjon og brukerstøtte knyttet til din BankID. Ta kontakt med banken din om:
- du har glemt det personlige passordet for din BankID*
- du trenger ny kodebrikke
- du har fått feilmelding
- din BankID er sperret
- du har andre problemer med BankID
*Har du Nordea eller DNB kan du be om å få tilsendt et foreløpig passord fra bankenes nettside.
-
Det er enkelt og juridisk bindende å signere en avtale med BankID. Sørg for at du har BankID-passordet ditt før du starter signeringen. Du trenger alltid passordet når du skal signere PDF-er og andre store dokumenter.
-
Ja! På samme måte som du signerer en avtale med penn på vegne av bedriften din i dag, kan du benytte din personlige BankID når du signerer elektronisk. Elektronisk signering er likestilt med fysisk signatur. Har du signaturrett i bedriften i dag, kan du også signere elektronisk med egen BankID på vegne av bedriften.