Fagsupport med AI-løsning

Et spørsmål – og vipps får du svar. Så raskt går det når avdelingen for fagstøtte i Regnskap Norge lanserer sitt AI-verktøy.

Del
– Vi trenger innspill fra medlemmene for å gjøre AI-verktøyet enda bedre, sier Hilde Elvestuen. Foto: CF-Wesenberg/kolonihaven.no

Det var under konferansen Overskudd nyheten ble sluppet i dag.  

AI-løsningen er nå operativ og gjør at våre medlemmer får svar med en gang på spørsmålene de stiller. Fagstøtte er en mye brukt medlemsfordel, og for oss er det viktig å yte en enda raskere service. Her er AI et viktig redskap, sier Hilde Elvestuen, direktør for HR og fagstøtte i Regnskap Norge.  

Eget stoff 

Svarene som AI generer er utelukkende basert på artikler fagpersoner i Regnskap Norge har skrevet, understreker Elvestuen og kollega Jan Arild Steen. 

– Det gir en trygghet for kvalitet på svarene som gis. Likevel oppfordrer vi, i likhet med andre som har AI-løsninger, brukerne om å lese gjennom svarene og gjøre sine egne refleksjoner, sier Elvestuen og Steen.  

Flere artikler 

Til nå har medlemmer utelukkende kunnet sende inn spørsmål via web-skjema på nett - med løfte om tilbakemelding innen tre dager. Den muligheten forsvinner ikke, og kan benyttes dersom du vil diskutere med oss eller ha et mer utfyllende svar enn det AI gir deg. 

 – AI-verktøyet vil frigjøre mer tid for oss til å skrive fagartikler, slik at vår egen base vil inneholde enda mer stoff som gir medlemmene faglige svar med tyngde. Vi håper at vi med dette kan levere et totalt sett enda bedre tilbud til våre medlemmer og at AI-løsningen blir godt tatt imot, sier Elvestuen. 

Gi oss dine innspill

Hun understreker at verktøyet er under utvikling og at det på langt nær er ferdig.

Det vil være utrolig viktig med konstruktive tilbakemeldinger og innspill fra medlemmene våre i videre arbeid, slik at vi kan få et så godt verktøy som mulig, sier Hilde Elvestuen.