Husk å levere sammenstillingsoppgaven innen 1. februar
Arbeidsgivere og andre som har utbetalt lønn eller ytelser skal sende en årlig sammenstilling til hver inntektsmottaker.

Sammenstillingen skal inneholde informasjon om inntekter, fradrag og trekk som er rapportert i fjor.
Dersom opplysninger i a-meldingen endres etter at inntekstmottakeren har fått sammenstillingsoppgaven, må det sendes en ny og oppdatert sammenstilling.
Skatteforvaltingsforskriften § 7-12-2. Sammenstilling av opplysninger:
(1) Skattepliktig skal motta en sammenstilt oversikt over opplysninger som er innrapportert etter § 7-2-1 til § 7-2-11 innen 1. februar året etter skattleggingsperioden. For opplysninger om lott eller part ved fiske- eller fangstvirksomhet, som innrapporteres etter egen frist i a-opplysningsforskriften § 2-1 fjerde ledd, er fristen 20. februar året etter skattleggingsperioden.
(2) Sammenstillingen skal inneholde summerte opplysninger av innrapporterte ytelser som fremgår av § 7-2-9. Det skal gis opplysninger oma) feriepengegrunnlaget, jf. ferieloven § 10 første leddb) summerte opplysninger om innrapportert forskuddstrekk, jf. skattebetalingsloven § 5-11 første leddc) ansattnummer eller annet nummer som er brukt til å identifisere inntektsmottakeren i arbeidsgivers systemer.
(3) Flere innrapporteringer av samme type ytelse kan summeres og oppgis samlet. Med samme type ytelse menes ytelser som har like egenskaper i innrapporteringen. Der ytelsene består av en trekkpliktig og en trekkfri del skal hver del spesifiseres.
Les mer om krav til innhold i sammenstillingen og unntatte grupper på Skatteetatens sider.